Daniel Impseil

_IMG7925-69

Jsem šťastný, že dělám to, co mě baví.

Když jsem byl na základní škole, už od šesté třídy jsem si přál, abych mohl učit.

Mými vzory byli dva čeští velikáni.

V oblasti školství Jan Amos Komenský a v oblasti přístupu života Tomáš Garrigue Masaryk.

Přemýšlel jsem, jak jít ve šlépějích mých vzorů, jestli jít na gymnázium nebo vystudovat něco, co bych mohl uplatnit v 21. století. Tehdy jsem se rozhodl pro IT technologie a práci s PC.

 

Kdyby to šlo, změnil bych svoje rozhodnutí jít na takovou školu. Škola o IT byla velice těžká. Náročná matematika a především programování, kdy jsem zjistil, že nemám takové logické uvažování, jaké bych si představoval. Školu jsem nakonec zvládl, ale s velice odřenýma, zmačkanýma ušima.

 

 

Na střední škole jsem si potvrdil, že cestou učit technické obory jít nechci a rád bych zkusil jít k tomu, co mě táhlo už od základní školy. Jít cestou učitele. Po maturitě jsem podal přihlášku na Fakultu pedagogickou do Plzně. Oborem byla historie se zaměřením na vzdělání. Pečlivě jsem se připravoval, ale poptávka byla tehdy obrovská. Přihlášku podalo přes 200 žadatelů a fakulta otevřela jen jednu třídu pro 25 uchazečů. Na své povolání učitele dějepisu jsem mohl zapomenout. Dostal jsem se do nejlepší padesátky. Nicméně jsem věřil, že se můžu někdy o ucházení se na pedagogickou fakultu znovu pokusit. To ukáže čas.

Poté jsem narazil na internetu o doučování dětí v BASICu, kteří potřebují pomoci s učivem nebo přijímačkami na střední školu.

Navíc při pohovoru s ředitelkou v Plzni, paní Němečkovou, jsem se utvrdil, že doučování je to, co jsem hledal. Čím více jsem se dozvídal a sám osobně zažil praktiky na státních školách, změnil jsem působení, kde bych chtěl učit.

Vadí mi, jaké jsou na státních školách osnovy pro děti, které jdou na první stupeň. Vadí mi chování, styl a příprava učitelů na základních, středních a vysokých školách (samozřejmě jsou i tací učitelé, kteří se v nelehké situaci dokázali poprat se zastaralým, školským systémem u nás a pracují na sobě, aby dokázali zvládnout jak výuku, tak především studenty).

V BASICu je to naprosto odlišné. S dětmi se pracuje tak, aby danou látku pochopily, navíc je to formou her a cvičení, které by jako studenta bavily i mě. Parta v Plzni je skvělá. Pomáháme si. Kdykoliv potřebuji s něčím pomoci, vždy si vyjdeme vstříc. Důležité bylo u mě, že je rovnováha a mírná převaha praxe nad teorií. To je podstata vzdělávání.

BASIC je jak pro děti, tak i pro učitele zážitkem a zkušenostmi, které se neopakují a vždy je něco nového potřeba udělat a pomoci studentovi v dané látce. To je na tom to skvělé.

Přeji BASICu více soukromých škol v České republice.

© BASIC Česká republika, z.s. | ochrana osobních údajů.

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Studijní centrum BASIC je oprávněno používat služby Applied Scholastics®. Applied Scholastics® je ochranná známka ve vlastnictví mezinárodní organizace Association for Better Living and Education International a je použita s jejich svolením.

Top