Má vaše dítě problémy s učením? Potřebujete poradit? OBRAŤTE SE NA NÁS ->>

Jak na dyskalkulii (problém s počítáním)?

Potíže s matematikou má stále více a více studentů, dalo by se říci, že tento předmět nemají rádi a je často noční můrou.

Proč to tak je, kde to vzniká a jaké je řešení?

Kořen původu vede do raného dětství. Nyní mají děti velmi dokonalé hračky a hry, při nichž využívají velice málo kreativity a představivosti. Také se při výchově vytrácí dříve běžná pomoc v domácnosti. Zkuste se podívat, jak jste vy vyrůstali a co jste vše měli k dispozici a jak jste museli doma pomáhat.

Co pomáhá s učením

Ať se to nezdá, tak například hra s dřevěnými kostkami, kdy si dítě s nimi hrálo, stavělo, … rozvíjela se mu při tom prostorová orientace, učilo se znát tvary, porovnávalo počtu, velikosti…

Běžná hra na šipkovanou; skákání panáka; guma; na pikanou; „Honzo vstávej“; házení žabek; Člověče, nezlob se; domino, … tak tady jsme měli běžné základní procvičování číselné řady již odmalička. Když si děti z papírové krabice tvoří pokojíček pro panenky a vyrábějí nábytek z krabiček od sirek či sýrů – vytvářejí se jim základy pro povrch a objem těles. 🙂

Pomoc při domácích pracích – vaření, (počítáte vajíčka, brambory a máte tu i převody jednotek, zlomky,…) Při nakupování v obchodě děti počítají, násobí…

Když si toto uvědomíme, vidíme, že počítání je běžná součást života. Přirozeně se tyto základní schopnosti rozvíjejí.

V současné době se tyto věci z běžného života vytrácí a děti se s nimi setkávají až během předškolní přípravy. Bohužel, to je někdy již pozdě a začnou zde vznikat první zárodky problému též označovaného jako dyskalkulie.

Matematika je o představivosti

Matematika je celá o představivosti. Množství něčeho spojené s označením číslicí. Pokud má dítě potíže je potřeba velice mnoho názornosti a ukázat mu, kde všude v běžném životě se s matematikou v přirozené formě setkává.

Pokud dítě nemá vybudovanou představivost, poznáme podle jeho fyzických projevů a to následovných: dítě je znuděné, u učení si lehá, hrbí se, může mu být nevolno od žaludku, prožívá výbuch hněvu, bolesti hlavy, pálení očí, …

Proto při nápravě je potřeba dítěti poskytnout hodně hmotných předmětů, náčrtků, … aby se tato oblast rozvíjela. Kolikrát slyšíme od maminek: „Jo to má po mě, já také nemám logické myšlení.“

Je to ale o představivosti.

Jak to zvládnout?

U problému s počítáním (dyskalkulií) je potřeba začít od základů. Zjistit, kde problém vznikl.

Při nápravě dítěti dodat co nejvíce výukového materiálu k vybudování představivosti. Samozřejmě, že i tady hraje roli trénování.

Vše je potřeba zažít a důkladně procvičit. Nezvládnutá násobilka může potrápit dítě nejen v běžném učivu, ale i při přijímacích zkouškách, na střední škole či u maturity, …

Potřebujete pomoci s potíži při počítání?

Chcete dostávat upozornění do e-mailu?

Budeme vám posílat informace o nových článcích, termínech přednášek či letních táborů a jiných akcí, které pořádáme.

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání newsletterů po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak chráníme vaše osobní údaje »

© BASIC Česká republika, z.s. | ochrana osobních údajů | cookies

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Studijní centrum BASIC je oprávněno používat služby Applied Scholastics®. Applied Scholastics® je ochranná známka ve vlastnictví mezinárodní organizace Association for Better Living and Education International a je použita s jejich svolením.

Top